wiekeintheusa.reismee.nl

Eerste week in Amerika

Op woensdag 15 augustus begon het avontuur. Om 05:00 uur stapten we in de auto richting Schiphol. We dronken nog wat samen met oma en na een uur was het tijd om afscheid te nemen. Na alle tranen en vertraging gingen we het vliegtuig in richting New York. We kwamen aan het eind van de dag aan in het hotel in New Jersey. We hebben gezwommen en gegeten en daarna gingen we naar bed. Iedereen was behoorlijk moe van de lange dag.

Donderdag was de eerste dag in New York. We begonnen de dag met een tour door Central Park. Daarna reden we met de bus via 5th Avenue en the Library naar Washington Square Park. Daar hebben we geluncht en daarna ben ik met een paar meiden in onze vrije tijd naar een cookie dough bar gegaan. Na onze vrije tijd gingen we naar Chelsea market en de high line en daarna naar Madison Square. In de avond aten we bij het Hard Rock Cafe en we sloten de dag af op Times Square bij zonsondergang.

Op vrijdag begonnen we bij het 9/11 memorial en daarna deden we een boottour rondom het vrijheidsbeeld. Hierna liepen we over de Brooklyn bridge naar Brooklyn en gingen we met de bus naar Coney Island. We kregen wat vrije tijd op Coney Island, dus we wilden met een groep in een achtbaan. Na een kaartje te hebben gekocht bleek het toegangspoortje kapot. Het duurde zo lang dat we niet meer in de achtbaan konden en weer snel terug moesten naar de bus :(. Na Coney Island aten we pizza en in de avond gingen we naar Top of the Rock. Dat was echt heel mooi tijdens zonsondergang!

Op zaterdag was het tijd om via Denver naar Salt Lake City te vliegen. Ik werd door een ander gastgezin opgehaald, omdat mijn gastgezin een bruiloft in Montana had. Ik bleef een nachtje logeren bij dat gezin met een ander Nederlands meisje, dus dat was gezellig! Zondagochtend gingen we drie uur (!!) naar de kerk. In de avond werd ik opgehaald door mijn hostvader en hostzusje en reden we naar Mountain Green en zag ik het huis voor de eerste keer. Het is echt een heel mooi huis met uitzicht op de bergen! Maandag hadden we een rustige dag en in de avond had mijn gastzusje een optreden van Beauty and the Beast. We aten bij Chick-fillA. Dat was echt super lekker!

Maandagochtend vertrokken we naar de rest van het gezin in Montana. Na een rit van ongeveer zeven uur kwamen we aan op de camping. In de middag deden we spelletjes en in de avond kwam familie en maakten we hotdogs en smores boven het kampvuur. Dinsdag deden we een boottour door de canyon. We lieten de hond in de auto in een bench met slot en met wat ramen open. Toen we terugkwamen was de hond weg.. Na lang zoeken vonden we haar een heel stuk verderop. Daarna wilde we naar een lunchplek rijden, maar de auto was kapot.. Toen de auto uiteindelijk was gemaakt reden we naar de lunchplek en in de avond hebben we in Great Falls gegeten met de vader van mijn gastmoeder. Donderdag reden we de hele dag met de camper terug naar huis. Dit was een lange rit, omdat je niet zo hard kan.

Vanochtend (vrijdag) ben ik naar school gegaan. Ik heb mijn vakken gekozen en vanmiddag heb ik mijn eerste cross country training. Vanavond ga ik eten op school en een footballwedstrijd kijken. De school was echt super gaaf en heel Amerikaans!

Bedankt voor het lezen,

Liefs,

Wieke

Reacties

Reacties

Mimi

Super gaaf Wiek! Maar klinkt erg druk! School wordt vast heel leuk, je vind vast ook super leuke vrienden! Kijk nu al uit naar de volgende update

Marc

Prachtig Wieke! Succes ??

Zoë

Wauw! Wat druk en gaaf allemaal. Heel veel plezier met de nieuwe school. Ik ben benieuwd naar nog meer verhalen :)

Wiekje

Wieeeek wat gaaf! Wil zoveel mogelijk foto’s van je dit jaar!!!!!
Veel plezier nog lieviee

Marja

Veel plezier Wieke, zal een onvergetelijk avontuur worden
Xxx

Miranda

Wat heb je een hoop gedaan en gezien?de eerste week super Wieke heel veel plezier op de school en lekker blijven genieten van deze mooie tijd in Amerika ???

Stijn

Wat heb je veel gedaan en gezien de eerste week succes op de High school heel leuk om je verslag te lezen Wieke liefe grt

Luna

Jaa zo leuk wiek! Je gaat het vast super leuk krijgen op die school, nu al zin in de volgende verhalen! xx

Allard

Super gaaf Wieke de eerste week, wat een belevenissen! Ben erg benieuwd hoe je het zal vergaan op een super gave, echte Amerikaanse school.

Isha

Wat een leuk verhaal en wat heb je al veel gedaan veel plezier in Amerika en geniet er vooral van xx isha❤️❤️❤️❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!