wiekeintheusa.reismee.nl

Twee leuke trips en mijn verjaardag

Afgelopen twee weken heb ik twee leuke trips gemaakt en ik werd zeventien jaar.

We hadden twee weken geleden fall break en waren vanaf woensdag tot en met vrijdag vrij. We gingen met het gastgezin naar de ouders van mijn gastvader in Georgia. Omdat mijn gastvader piloot bij Delta is vlogen we stand-by. Dat houdt in dat je mee met een vlucht kan als er op het laatste moment blijkt dat er plekken over zijn in het vliegtuig. We probeerden om woensdagochtend op de eerste rechtstreekse vlucht naar Atlanta te komen, maar er was maar één plek over op die vlucht. Mijn gastmoeder ging mee met die vlucht en met de rest van het gezin probeerden we via Denver naar Atlanta te vliegen. Er was genoeg plek op de vlucht naar Denver en ook vanaf Denver naar Atlanta konden we allemaal mee op de vlucht! Toen we aankwamen in Atlanta had mijn gastmoeder de huurauto geregeld en reden we naar de familie in de plaats Stone Mountain. In de avond aten we bij Applebees. Op donderdag hebben we het aquarium in Atlanta bezocht. Er waren een aantal shows en we hebben rondgekeken. Vrijdag hebben we Stone Mountain beklommen en daarna hebben we minigolf en nog wat andere attracties in Stone Mountain Park gedaan. Zaterdag gingen we naar de lasershow in Stone Mountain Park. Zondagochtend vertrokken we weer naar Salt Lake City. We konden allemaal mee met de eerste vlucht! Het was echt gaaf om weer een nieuw deel van Amerika te zien. Georgia is heel anders dan Utah. Er zijn geen bergen zoals hier en er zijn heel veel bomen. Ook de mensen zijn anders dan in Utah.

De dag na fall break was ik jarig. Dit was een leuke dag, maar ik vond het ook lastig, want ik miste mijn familie en vrienden in Nederland.
Ik stond vroeg op en facetimede met mijn moeder en oma. Zij hadden pakketjes opgestuurd met allemaal leuke cadeautjes voor mijn gastgezin en mij. Na school hadden vriendinnen een surprise party voor mij georganiseerd. Ik had echt helemaal niks in de gaten. Ze hadden taart, een cadeautje voor mij en we speelden tafelvoetbal. In de avond kreeg ik nog een cadeautje van mijn gastgezin en aten we cake.

Afgelopen weekend had ik weer een leuke trip. Mijn gastvader had een reünie van de Airforce Academy in Colorado Springs. Mijn gastmoeder, gastbroertje en ik gingen mee. We vertrokken vrijdagmiddag na school en bezochten op de heenweg Arches National Park in Moab. We reden door het park met de auto en stopten een paar keer. De Arches was echt heel mooi! Daarna moesten we nog ongeveer twee uur naar ons hotel rijden.
Zaterdagochtend vertrokken we vroeg vanaf ons hotel richting de Airforce Academy. We stopten onderweg voor ontbijt. Op de Airforce Academy keken we rond bij het studentengedeelte, bezochten we de visitor center en we kochten wat spullen bij de gift shop. Aan het eind van de middag was de reünie met een tailgate dinner en in de avond gingen we naar de footballwedstrijd van de Airforce Academy.
Zondagochtend was er nog een brunch en daarna reden we weer terug naar huis via Wyoming.

Ik heb dus twee hele leuke weken gehad. Ik heb weer veel nieuwe plekken van Amerika gezien en mijn verjaardag was ook heel erg leuk.

Reacties

Reacties

Mimi

Wat super Wiek! Je verjaardag klonk ondanks dat kleine beetje heimwee echt super!

Mariejose

Wat beleef je daar veel zeg ! Fijne tijd !

Henk de Wijn

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt

Miranda

Super leuk verhaal wat je allemaal hebt gedaan geweldig zo zie je nog wat van Amerika??Wat een leuk gast gezin heb je Wieke deze doen heel veel leuke en mooie dingen met je
Lekker genieten van deze mooie tijd ?

Allard

Wauw Wieke, er komt maar geen eind aan al dat moois en bovendien wordt het steeds nog mooier. Fijn dat je er zo van geniet! Blijf dat vooral doen. Groeten aan de host-family

Stijn

Wat zit je in een gezellig gast gezin leuk de verrassing voor je verjaardag super dat je het zo naar je zin heb en wat heb je al veel gezien en gedaan fantastisch ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!