wiekeintheusa.reismee.nl

America is fun!

Inmiddels zitten de eerste paar schoolweken er al op. Ik begin al steeds meer te wennen hier. Het schoolsysteem is hier heel anders: je kan heel veel extra credit verdienen door bijvoorbeeld al een meerkeuzevraag te beantwoorden of aanwezig te zijn in de les. Zo kan je score voor dat vak uitkomen op meer dan 100%. De toetsen zijn ook anders. Je krijgt soms een blad met vragen en antwoorden en de op de toets zijn dat precies de vragen.
We hebben meestal een en soms twee cross country wedstrijden per week. Woensdag had ik weer een nieuw PR gerend: 3.1 miles (5 kilometer) in 22:47 minuten. De wedstrijden zijn heel leuk. We moedigen de rest van het team aan in de andere races en op de terugweg stoppen we meestal om te eten.

Aankomende week is het spiritweek. Dat is de week van het homecominggala. Zaterdag is homecoming. Elke dag van de week is er een verkleedthema en er zijn allemaal activiteiten. Woensdag is powderpuff. Dan gaan de jongens volleyballen en de meisjes gaan football spelen. Ik heb vorige week samen met mijn gastmoeder mijn jurk voor homecoming gekocht. Hij is donkerblauw met kant. Ik heb uiteindelijk sandaaltjes gekocht voor bij de jurk, al wilde mijn gastmoeder graag dat ik op hoge hakken met glitters naar homecoming ga. Daar verschillen onze smaken, haha.

Gister hadden we een leuke, maar drukke dag. In de ochtend facetimede ik met Puck voor haar verjaardag. Daarna gingen we naar het vliegveldje hier vlakbij. Kinderen konden gratis vliegen in vliegtuigjes. Ik vloog in een vierpersoons vliegtuigje en ik zat voorin. Ik mocht ook sturen. Dat was echt super gaaf! In de middag gingen we naar Snowbasin, het skipark. We namen de lift omhoog en vanaf daar liepen we een stuk in de bergen. Het was echt mooi, want alles verkleurt nu naar herfstkleuren. In de avond reden we naar Logan voor de footballgame van Utah State University tegen de Airforce. Het was super gaaf om bij een echte footballgame te zijn, maar zo'n wedstrijd duurt echt lang. Het bestaat uit vier kwarten van vijftien minuten, maar de tijd wordt heel vaak stilgelegd.

Sommige Amerikanen weten niet echt wat er buiten Amerika gebeurt. Dat levert soms grappige vragen op. Zo kreeg ik laatst de vraag of mensen in Nederland ook sporten!

Veel liefs,

Wieke


Reacties

Reacties

Yvette

Super om je avonturen te lezen Wieke, hartstikke leuk , volgens mij vermaak je je prima, heel veel plezier verder
Groetjes Yvette

Allard

Weer een mooie week met vliegen, Football en een PR. Idd Amerika is gaaf! Komende week homecoming-gala: enjoy! Geniet van alle moois en prachtige ervaringen.

Miranda

Wat leuk allemaal wat je gedaan hebt en wat een mooie foto’s straks in de winter gaan skieen? heel veel plezier met het gala?? Lekker genieten Wieke

Stijn

Heel leuk om je verhaal te lezen het zijn intensieve dagen maar je beleeft en ziet een hoop zo gaat de tijd snel veel plezier liefe groetjes

Satijn

Mooie foto,s Wieke en leuk van je vlieg uren ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!