wiekeintheusa.reismee.nl

Eerste schoolweek

Ik ben al weer bijna drie weken in Amerika! Ik heb mijn eerste week school achter de rug en het was super gaaf, maar ook nog wel wennen. School begint hier al om 07:35. De (echte gele, Amerikaanse) schoolbus vertrekt om 06:45, dus de dag begint al vroeg. Aan het begin van de dag worden altijd wat mededelingen via de intercom gedaan en moeten we staan om de pledge of allegiance op te zeggen. Na drie lessen heb ik lunchpauze en dan kijk ik mijn ogen uit; er worden chickennuggets, nacho's, mashed patatos en nog veel meer gegeten. Op school vindt iedereen het heel interessant dat ik uit Nederland kom. Soms begrijpen ze nog niet helemaal dat 'Dutch' een andere taal is dan Duits haha. Na school heb ik elke dag cross country training. Dat is echt heel gezellig. Ik moet nog wel wennen aan de hoogte hier. Daardoor ben je snel buitenadem. Woensdag had ik de eerste cross country wedstrijd en dat ging best goed voor de eerste keer. Aankomende week hebben we weer twee wedstrijden.

Op zaterdag moesten we met het cross country team helpen bij een marathon. We moesten al om 05:30 aanwezig zijn, maar we kregen er wel 1.000 dollar voor! In de middag zijn we naar Snowbasin geweest. Daar gaan we in de winter skiën. We gingen met de gondel omhoog en vanaf daar liepen we naar de top van de berg. Dat was echt heel mooi!                                                                               Zondag gingen we na de kerk eten bij een Mexicaans restaurant en daarna bakten mijn gastzusje en ik met vrienden koekjes.                 Vandaag waren we nog een dag vrij, omdat het labor day is. We moesten wel trainen voor cross country en natuurlijk moest dat vroeg. Dus hadden we al om 07:00 uur training. In de middag zijn we naar Salt Lake City gegaan. We hebben wat geshopt, zijn naar de tempel van de mormonen geweest en we hebben een tuin bezocht.  

Op naar nog meer avonturen in the US!

Liefs, Wieke                

Reacties

Reacties

Allard

Super gaaf Wieke! Ik ben natuurlijk onwijs trots op zo’n cross country loper.... Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je foto’s zijn herkenbaar. Over een paar maanden dezelfde foto vanuit de gondel bij Snowbasin, ben benieuwd.

Anita de Bresser

Wat leuk om via deze weg nog wat te horen van ons oude buurmeisje.
Heel veel plezier en we kijken uit naar weer een nieuw avontuur?

Miranda

Heel leuk Wieke om weer te lezen wat je allemaal doet in Amerika ??Heel veel plezier en lekker genieten?

Paul

Druk leventje daar , succes super keepster ??.

Gre de wijn

Super allemaal Wieke ! Maar wel een druk programma.liefs oma Gre

Petra

Je schrijft beeldend! Veel plezier bij de inburgering. Liefs Petra

m.nl/schoenen/d/booties/hogl/zwart/6-100614/1740.1.125117/?utm_source=e-mail&utm_medium=nieuwsbrief&utm_content=product&utm_campaign=dames_20180822&cctw=BAgQIKUMLEC2LdYARHfYwOhoStijndeGruijter

Wat leuk zijn je foto,s Wieke wat moet je vroeg op je verveeld je denk ik niet grt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!